O mnie

Witaj ponownie,

sobota, 20 stycznia 2018

Dziewięć pytań, które zmienią Twoje...


Ktoś powiedział,

" Zmień myślenie, a zmienisz swoje życie.."

Witaj, dawno mnie tu nie było i być może nawet nie tęskniłe(a)ś, lecz jestem znów i mam nadzieję poderwać Cię do refleksji i działania.

    Wiele się teraz dzieje, świat podąża coraz szybciej , a przynajmniej widać to w dużych miastach, gdzie tempo życia, nawał pracy zastępuje nam myślenie o sobie, refleksje nad kierunkiem , w którym chcemy podążać i zamiast tego automatycznie wykonujemy polecenia narzucone nam " z góry "... znasz to prawda :)

Wiele osób jednak w tej gonitwie i nawale obowiązków zarówno zawodowych oraz domowych zaczyna się gubić .
Spotykam się z wieloma osobami pracującymi w korpo ( jeszcze niedawno sam tam siedziałem ) i widzę kilka typów, tych którzy mają na wszystko wy.....e , tych którzy zaczynają mieć dość i odbija się to na ich zdrowiu i ( ten typ poruszę w następnym tekście ) oraz tych którzy chcą coś więcej zdziałać i lepiej lecz gdzieś się pogubili i tępo wykonują rozkazy z góry ale jeszcze szukają powodów dlaczego mieliby tak robić i co jest w stanie dać im "kopa".

      Wiem co mówię bo sam przeżywałem to wielokrotnie i to , że nie dawałem za wygraną i ciągle szukałem inspiracji i nowych sposobów na stanie się lepszą wersją samego siebie pozwalało mi wytrzymać tak długo.

Pokażę Tobie coś co mi dawało często energię aby ruszyć tyłek i wziąć się za to co powinienem i jednak w pewnym stopniu sprawia mi przyjemność.., dla każdego będzie to coś całkiem odmiennego.

Pomagały mi pewne pytania stawiane samemu sobie, które jak kubeł zimnej wody wylany na głowę trzeźwiły mnie i pchały do działania.

Stawiane pytania w odpowiedni sposób sprawiają , że nasz mózg zaczyna czynić cuda, a dokładniej zaczyna na siłę szukać odpowiedzi, gdyż nie znosi braku odpowiedzi na zadane pytania i dotąd drąży, aż znajdzie.
Nieważne czym się zajmujesz, czy jesteś menadżerem w "korpo", księgową czy ochroniarzem , odpowiedzi na poniższe pytania pokażą z jakiej naprawdę gliny jesteś ulepiony(a).


Moje brzmiały następująco :
  1. W czym jestem naprawdę dobry ?
  2. Jakie są moje zalety ?
  3. Co w sobie lubię ?
  4. Jakie są moje mocne strony ?
  5. Co we mnie sprawia, że jestem z siebie dumny ?
  6. Kiedy byłem ostatnio naprawdę świetny ?
  7. Kiedy ostatnio byłem na szczycie ?
  8. Kiedy ostatnio czułem, że wszystko mi się układa ?
  9. Co doceniają we mnie inni?
  
Takich pytań możesz użyć budując większą wiarę w siebie i mimo , ze brzmią trochę pompatycznie to gwarantuję , że potrafią wywrzeć na nas ogromny wpływ i szukanie na nie odpowiedzi sprawi że zaczniemy czuć się o wiele lepiej i nasza motywacja i chęć do działania poszybuje w górę jak wykresy Bitcoina przed świętami ( wtajemniczeni wiedzą o co chodzi ).

   Być może wypracujesz swoje własne pytania, które lepiej zadziałają i o to chodzi aby wyznaczać własne standardy i kroczyć własną ścieżką zamiast powielać wydeptane szlaki, na których nic się ciekawego nie dzieje .

Mam nadzieję, że chociaż odrobinę pomogłem w szukaniu tej "własnej" ścieżki ".

Ściskam Cię gorąco i do zobaczenia.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostaw proszę swój komentarz.