O mnie

Witaj ponownie,

środa, 27 marca 2013

STORYTELLING, o co kaman...?

Storytelling czyli nowoczesna forma komunikacji.

Współcześnie coraz większą popularność zyskuje storytelling, który jest techniką oddziaływania na wyobraźnię i emocje odbiorców za pomocą opowieści lub metafory. 

      Współcześnie coraz większą popularność zyskuje storytelling, który jest techniką oddziaływania na wyobraźnię i emocje odbiorców za pomocą opowieści lub metafory. Niesamowity efekt i wysoki poziom skuteczności zawdzięcza dzięki jednoczesnemu oddziaływaniu na mózgowe ośrodki kreatywnego oraz logicznego myślenia

    Taką technikę stosuje wiele znanych marek np.
czy Apple.
    Dzięki niej firmy oszczędzają średnio 100 milionów $ rocznie.

   Przejdźmy zatem do szczegółowego opisu tej techniki. Stworzenie pewnej historii jest umiejętnością komunikowania, która w pewien sposób zaangażuje emocjonalnie słuchacza oraz wciągnie w dialog, stale zapadając w jego pamięci. Historie bowiem są idealnym narzędziem zapamiętywania oraz nauki.

      Powiązując odpowiednie fakty w łatwy sposób można zrozumieć całość kontekstu. Oprócz tego w pewien sposób pomagają zrozumieć ich działania, lecz co najważniejsze motywują, inspirują oraz działają wręcz kojąco.Tak duży ładunek emocjonalny pozostaje w pamięci słuchacza dłużej niż suche definicje oraz liczby. 

Warto tutaj wspomnieć o analizie użytkowników opartych na storytellingu. Technika ta wzmacnia efektywność prac projektowych oraz ułatwia lepsze poznanie odbiorców.
Storytelling stanowi podstawę do wspólnej komunikacji. Często też zdarza się, że jest idealnym przykładem i argumentem przekazanym odbiorcom. 

   Łatwiej bowiem wytłumaczyć słuchaczowi pewną kwestie przywołując historię, która przytrafiła się na prawdę, niż opisując ją samymi określeniami. Idealnym przykładem jest książka J.Holtje „Potęga opowieści”, która w ciekawy sposób przytacza historię znanych dyrektorów dużych firm.    
   Opowiadając historię innych osób możemy przyczynić się do zmotywowania i poprawy doświadczenia słuchaczy. W książce tej opowieści wydają się wręcz nieprawdopodobne, jednak mimo tego wiemy, że opowiadają o realnych jednostkach, które odniosły w swoim życiu duży sukces.
      Pamiętajmy jednak, że istnieje jeden ważny warunek w storytellingu - opowiadane historie muszą być prawdziwe. Jeśli sam nie potrafisz uwierzyć w to, co mówisz i nie jesteś przekonany o swojej skuteczności, to także nie uwierzą w to też Twoi słuchacze.
--autor
Ania



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostaw proszę swój komentarz.